piątek, 5 października 2012

Babeczki waniliowe z owocami lasu

Dziś będzie o miłości. Miłości do mojego połyskującego robota kuchennego, miłości do waniliowego aromatu, miłości do leśnych (mrożonych) owoców i o babeczkach powstających z miłości do jedzenia. 





Składniki:

- 3 jajka
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- aromat waniliowy ( 3 krople)
- owoce leśne 
- 1 cukier waniliowy
- 1/3 szklanki cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
- 1 szklanka mąki

Przygotowanie:

Jajka oddzielam od żółtek. Żółtka ubijamy z cukrem, cukrem waniliowym, aromatem i oliwą z oliwek. Białka ubijam oddzielnie. Ubijam dobre 15 minut aż zrobi się ładna, gładka, żółta masa. Do ubitej masy dodaję sztywną pianę przygotowaną z białek. Mieszam delikatnie łyżką. Do masy przesiewam mąkę i proszek do pieczenia. Robię to stopniowo, mieszam łyżką. Foremki na babeczki smaruje margaryną. Wypełniam je do 3/4 objętości masą i do każdej wkładam owoce leśne. Piekę w 180 stopniach przez około 20 minut (albo jak się zarumienią a środek będzie upieczony - możemy to sprawdzić wykałaczką, jeżeli na wykałaczce pozostaje ciasto to babeczka jeszcze nie jest gotowa). 
A ponieważ zostało mi dużo masy to resztę wylałam na blachę, dodałam owoce i upiekłam ciasto :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz