sobota, 20 października 2012

Zupa serowa

Szukałam w internecie przepisu na zupę serową i powiem Wam szczerze, żadna nie przypadła mi go gustu. Jakieś takie wszystkie były "babciowate" i "mamowate" a ja miałam ochotę na taki serowy krem, niby fondue a jednak zupa. Dlatego stwierdziłam, że sama sobie ją wymyśle. Jak postanowiłam tak też zrobiłam.



Składniki:

- 1 mała cebula pokrojona w kostkę
- 2 ząbki czosnku pokrojone w kostkę
- 1 papryczka chili pokrojona w kostkę (może być zwykła jeżeli ktoś nie lubi na ostro)
- 15 dkg startego sera edamskiego
- 3 trójkąciki sera śmietankowego topionego 
- około 1 litra bulionu ( mnie został rosół więc go wykorzystałam ale możecie po prostu ugotować bulion warzywny)
- 1 łyżeczka majeranku
- 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
- beszamel
- około 2 łyżek wiśniówki lub anyżówki lub białego lub czerwonego wina (niekoniecznie, to już moja fanaberia ale jak macie to warto dodać)
- 1 łyżeczka cukru
- sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

Bulion gotuje oddzielnie. W drugim garnku na oliwie z oliwek duszę pokrojone w kostkę cebule, czosnek i papryczkę. Dolewam bulion ale cedzę go przez sitko, żeby nie wpadły do zupy serowej żadne marchewki czy pietruszka. Do beszamelu dodaję starty ser żółty i topiony, mieszam aż sery się roztopią i połączą z bulionem. Dodaję majeranek, cukier, gałkę i wlewam alkohol. Solę i pieprzę do smaku. Zupę serową można podać z bagietką z serem lub z groszkiem ptysiowym albo z pokrojoną mozzarellą (tak, tak).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz