czwartek, 22 listopada 2012

Cytrynowo-czosnkowy łosoś z migdałami i sosem chrzanowym

Oj tak, tak wiem zrobiłabym jakąś inną rybę. I zrobię, cierpliwości. Rozmyślam nad rybą na Wigilię, którą spędzamy w gronie przyjaciół od lat. Ostatnio robiłam właśnie tego łososia. W tym roku chyba zrobię karpia. 


Składniki:

- płat z łososia pokrojony w paski
- 4 ząbki czosnku zmiażdżone
- 2 ząbki czosnku całe
- 2 cytryny
- 1 łyżka rozmarynu
- 1 łyżka tymianku
- sporo oliwy z oliwek, polecam Bertolli ze względu na ziołowy aromat
- opakowanie płatków migdałowych
- sól, pieprz

SOS CHRZANOWY:  słoiczek białego chrzanu, 1 łyżka majonezu, 4 krople cytryny, 2 łyżki cukru.

Łososia myje i osuszam. Nacieram solą oraz oliwą z oliwek wymieszaną z czosnkiem, rozmarynem i tymiankiem. Układam w formie do pieczenia tart, którą również nasmarowałam oliwą. Cytrynę kroję w plasterki i umieszczam na łososiu, głębiej wkładam całe ząbki czosnku. Jeżeli macie taką możliwość to najlepiej żeby łosoś tak przygotowany poleżał przez parę godzin. Tak przygotowaną rybę piekę przez około 30 minut w 180 stopniach. Na patelnię wrzucam płatki migdałów, uważam żeby ich nie przypalić a jedynie lekko zarumienić. Posypuje nimi wierzch łososia. Do tej ryby oprócz sosu bazyliowego, idealny jest sos chrzanowy. Jeżeli macie gotowy chrzan, to wystarczy wymieszać go z 1 łyżką majonezu, cukru i kilku kropel cytryny.




3 komentarze:

  1. Mniam, wygląda przepysznie. Całkiem fajne połączenie, jak dla mnie dość oryginalne

    OdpowiedzUsuń
  2. jeju ten łosoś jest cudny!!! robiłam go w tamtym roku na Wigilię ale głupia, nie zapisałam przepisu:/ wierzcie mi że szukałam go od sierpnia:D i znalazłam:D dopiero po zdjęciach:P najlepszy na świecie:***** w tym roku znów będzie królem wigilijnego stołu:) tym razem zapisałam:P

    OdpowiedzUsuń