czwartek, 6 grudnia 2012

Konkursowy przepis Gosi


Gosia wysyłając swój przepis na konkurs z oliwami Bertolli i Carbonel napisała: 


Przepis na kruche ciasteczka z bananem pachnące Italią. Inspirację na te ciasteczka znalazłam na jakiejś włoskiej stronie z przepisami. Zaciekawiły mnie ciasteczka, do których dodaje się rozgniecionego banana. Niestety przepis nie posiadał zdjęcia, mimo to postanowiłam spróbować.Troszeczkę w nim namąciłam po swojemu, właściwie to zgadza się woda, mąka i banan, a reszta to moje wariacje :D Oryginalnie przepis zawierał masło, jednak z powodu jego braku w lodówce i zapasowi oliwy postanowiłam zastąpić ja oliwą z oliwek właśnie. Wyszły wyśmienicie!!! Postanowiłam jeszcze trochę zaszaleć, bo nie ma lepszego połączenia niż banan z czekoladą deserową i zanurzyć moje biscotti w czekoladzie. Mniam Mniam.

Składniki:

400 g mąki
50 g oliwy Bertolli
1 dojrzały banan
1 opakowanie proszku do pieczenia
2 opakowania (32 g) cukru wanilinowego
100 g cukru
100 ml wody
tabliczka gorzkiej czekolady

Banana zgnieść widelcem. Wszystkie składniki wsypać do miski i wyrobić na jednolitą masę. Na stolnicę wysypać trochę mąki. Z ciasta utworzyć walec o średnicy ok. 3-4 cm, a następnie za pomocą noża pokroić na ciasteczka o grubości ok 1 cm. Piec 12 minut w 180 stopniach. Kiedy ciasteczka ostygną połowę każdego posmarować roztopioną w mikrofalówce czekoladą. Ciastka te są idealne dla alergików i mam alergików, gdyż ciasteczka nie zawierają jajek ani mleka!!! A zapach banana i czekolady roznosi się słodko po kuchni....



2 komentarze:

  1. Muszą być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. są takie :DDD niestety na moim stole gościły tylko jeden dzień, następnego nie było już po nich śladu :(((

    OdpowiedzUsuń