poniedziałek, 3 grudnia 2012

Mus z białej czekolady z owocami leśnymi

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!





Składniki:

- tabliczka białej czekolady
- 4 jajka
- 1 śmietana kremówka
- 1/4 kostki masła Lurpak Klasyczne
- 1 łyżka likieru
- pół opakowania owoców leśnych mrożonych 


Białą czekoladę rozpuszczam w kąpieli wodnej z masłem. Kiedy masa jest już płynna, zdejmuję miskę z kąpieli, czekam aż nieco ostygnie i dodaje żółtka. W mikserze ubijam białko na sztywną pianę, dodaję do niego masę czekoladową i mieszam. Potem ubijam śmietankę kremówkę i dodaję ją do masy, delikatnie mieszając. Równocześnie na patelni podgrzewam mrożone owoce aż zrobi się z nich coś na kształt dżemu.  Do szklanek lub kieliszków nakładam najpierw dżem z mrożonych owoców a potem zalewam masą czekoladową. Dekoruję całymi owocami, które mi zostały. Wkładam do lodówki, najlepiej na całą noc. 







Ja robiłam ten deser dla całej armii, więc u mnie ilość czekolady była większa.



6 komentarzy:

  1. Wyglada znakomicie, od dawna chodzi za mną taki deser. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem jest lepszy niż mus czekoladowy. http://abitepl.blogspot.com/2012/11/mus-czekoladowy.html

      Usuń
  2. Ooo, właśnie mam zamiar zrobić mus z białej czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go uwielbiam!! Teraz mam pomysł na tartę z musem z białej i ciemnej czekolady na raz!! Nie wiem co z tego wyjdzie hihihi ;)

      Usuń
  3. Ile tej śmietany kremówki ma być? :)

    OdpowiedzUsuń