niedziela, 2 czerwca 2013

A'la Saltimbocca z szałwią i suszonymi pomidorami

Przepisem tym poratował mnie Bartek z przepisy.com. Szukałam czegoś na Dzień Mamy z korzeniami włoskimi ale z wykorzystaniem szałwii. W oryginalnym przepisie powinna się znaleźć cielęcina. Ja użyłam kurczaka bo Mama lubi bardziej. Podałam z makaronem penne aglio olio.


Składniki:

- 2 piersi z kurczaka
- 2 plastry szynki parmeńskiej
- 4 listki szałwii
- 2 ząbki czosnku
- pomidory suszone w zalewie
- 1/2 szklanki białego wina
- makaron penne
- oliwa z oliwek
- pietruszka
- papryczka chili 
- sól, pieprz
- wykałaczki Jan Niezbędny
- masło klarowane 
- spory kawałek parmezanu

Przygotowanie:

Mięso myję, rozbijam tłuczkiem na płasko. Nacieram oliwą i czosnkiem, układam szynkę, na nią pomidory i listki szałwii. Zawijam i spinam wykałaczkami. Na patelnię wrzucam masło klarowane, obsmażam mięso z każdej strony, zdejmuję. Dolewam wino, redukuje. Wrzucam mięso i duszę aż będzie miękkie. Makaron gotuję al dente. Na patelnię wlewam oliwę, smażę na niej czosnek oraz chili. Przelewam do makaronu, mieszam i posypuje pietruszką. Dodaję sporo startego parmezanu.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz