środa, 18 września 2013

Risotto z kurkami i kurczakiem

Ciągle jeszcze mam w zanadrzu zrobienie kremu kurkowego bo uwielbiam te grzyby. Była już genialna jajecznica na kaca z kurkami, zrazy w sosie kurkowym i schab też w sosie kurkowym. Teraz przyszła pora na risotto z kurkami i kurczakiem. Zjedliśmy całe opakowanie ryżu, które widzicie na zdjęciu na raz. Uwaga - uzależnia!



Składniki:

- 1 opakowanie ryżu
- 1 opakowanie kurek
- 1/2 kostki masła
- 1 szklanka białego wina
- 1 ząbek czosnku
- 2 piersi z kurczaka
- przyprawa do kurczaka
- 2 gałązki świeżego rozmarynu
- ok 3 szklanek bulionu
- 1 cebula
- dużo parmezanu
- 1 łyżka oliwy z oliwek

Przygotowanie:

Tym razem risotto zrobiłam zupełnie inaczej niż w przepisie na risotto z krewetkami

W garnku na oliwie z oliwek przysmażyłam cebulę. Dodałam kurki i zalałam  1/2 szklanki wina. Następnie wsypałam ryż. I tu zaczyna się proces mieszania. Cały czas mieszamy ryż żeby nie przywarł do dna. Dodaję łyżkę masła i mieszam. Podlewam bulionem i mieszam aż ryż wszystko wchłonie. Podlewam znowu winem. Znowu dodaję masła. I znowu bulion. Mieszam. Mieszam i mieszam aż ryż wszystko wchłonie. Próbuję, jeżeli ryż nadal jest twardy to dolewam bulionu, znów podlewam winem i dodaję masła. Kurczaka kroję w kostkę, oprószam przyprawą do kurczaka i smażę na patelni. Całość przekładam do risotto i mieszam. Dodaję parmezan. Mieszam. I tak do skutku aż ryż napęcznieje, stanie się maślany i miękki. 

2 komentarze: