środa, 11 grudnia 2013

Happy Fooding - pierniczenie

Zacznę od tego, że to był naprawdę produktywny fooding! Zrobiłyśmy około tysiąca pierników, pływałyśmy w lukrze, kulki ozdobne wychodziły mi nosem   a rozmowom, śmiechom i wina nie było końca! Bardzo się cieszę, że mogłam Was wszystkich gościć u siebie! Przepis na pierniczki znajdziecie klikają TU.

A skoro o winie mowa, to bardzo dziękujemy ekipie z SOLOVINO za dobranie nam win. O zupie meksykańskiej, którą podałam podczas foodingu już Wam pisałam i genialnym, aczkolwiek kontrowersyjnym doborze do niej białego wina Terre di Orazio Dry Muscat 2012.  Za to klasyczne  Cabernet Sauvignon z węgierskiej Matry od Benedeka, które zdecydowanie podkręciło smak mojego wywaru. 

Natomiast wino polecone do pierników dla mnie jest najlepszym jakie piłam z oferty SOLOVINO. A jak sięgniecie do archiwum znajdziecie również bardzo dobre wino do pizzy oraz do mojego grzybowego risotto.

Ponieważ w większości domów, także i w moim, na stole w Święta pojawi się piernik lub pierniczki, proponuje Wam podanie go z półsłodkim, białym  Sargamuskotaly Zenit , 2012. Piękny zapach dojrzałych owoców (morela, owoce tropikalne), smak zrównoważony – jest w nim sporo słodyczy ale jest też kwasowość dzięki czemu wino nie jest mdłe. Bardzo łatwo się go pije, tym bardziej że nie ma dużo alkoholu!  Pyszne wino z ciastami i  deserami ale pasuje też do dań orientalnych. Samo, bez jedzenia też szybko zniknie z butelki. Ten typ tak ma. Piękna, smukła butelka. To może być bardzo udany prezent podczas świątecznych wizyt. Cena tego wina to 34 zł ale SOLOVINO przygotowało specjalną ofertę: 15% rabatu przy zestawie sześciu win. Cena poniżej 30 zł za takie wino to niezła okazja, dlatego jeżeli ktoś jest chętny niech się zgłasza!















foto. Magda Mentel


Dla tych co szukają trochę więcej informacji o zaproponowanym winie, SOLOVINO mówi tak:

"Sargamuskotaly Zenit, 2012, 11,5% jest to wino węgierskie z regionu Matra na północy Węgier (sąsiaduje od wschodu ze słynnym Egerem). Wina z Matry trudno będzie znaleźć w Polsce. Traktujemy ten region i samego producenta – małą winiarnię  Benedek - jako nasze duże odkrycie. Matra znana jest bardziej z produkcji win białych głownie z lokalnych odmian winorośli ale w ostatnich latach osiąga też coraz lepsze wyniki w winach czerwonych. Oferta solovino.pl to potwierdza – wina czerwone i białe trzymają równy poziom, trudno wyróżnić którykolwiek z kolorów."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz